Imprezy integracyjne są niezastąpione w budowaniu dobrych relacji między pracownikami. Jak zabrać się do zorganizowania takiej imprezy?
Co wziąć pod uwagę podczas planowania imprezy integracyjnej?
- Budżet
Na początek warto ustalić, jakimi środkami na imprezę integracyjną dysponuje firma, ponieważ pozwoli to z góry odrzucić zbyt kosztowne pomysły, takie jak wyjazd za miasto. Dobrym rozwiązaniem pod względem podatkowym jest zanotowanie jako koszty wszystkich możliwych wydatków związanych z imprezą.
- Cel
Należy zastanowić się, czy integracja ma na celu tylko zacieśnienie więzi i lepsze zapoznanie się współpracowników, czy także promocję firmy lub jej produktu. W drugim przypadku elegancka restauracja będzie lepszym rozwiązaniem niż nieformalny wyjazd.
- Lista zaproszonych
Impreza integracyjna w kameralnym gronie do 20 osób raczej nie powinna stanowić wyzwania, ponieważ wtedy zaproszeni są wszyscy pracownicy. W większych firmach zaproszenie kilkuset osób może być bardzo kosztowne, dlatego warto podzielić integrację na kilka imprez. Konieczne jest uwzględnienie każdej osoby, by nikt nie czuł się wykluczony. Brak zaproszenia może zostać odebrany jako niedocenianie pracownika, co przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego.
- Klimat i miejsce
Organizując integrację dla osób o różnych gustach, warto postawić na uniwersalne rozwiązania, aby każdy bawił się i czuł swobodnie. Dlatego impreza integracyjna w restauracji jest doskonałym pomysłem: każdy lubi dobrze zjeść, a przyjemne otoczenie pozwala na prowadzanie rozmowy, na czym najbardziej zależy podczas takiego wydarzenia. Integracja w restauracji nie stanowi problemu pod względem organizacyjnym, ponieważ wystarczy dokonać rezerwacji na konkretną liczbę osób. Nie trzeba martwić się o przygotowania, a samo wydarzenie można zorganizować od razu po godzinach pracy.